כאשר התחלתי לייעץ בעסק של נמרוד זה היה לאחר תקופה של מספר חודשים שבהם ההכנסה ירדה באופן עקבי. נמרוד, אשר פתח את העסק כשנתיים קודם לכן, היה די מיואש וראה את העבודה איתי כאפשרות האחרונה לשקם את העסק לפני סגירה.
נמרוד עסק במכירה של אביזרים למספרות. למרות המגוון הרחב של מוצרים שהיה לו להציע, נמרוד התמקד בעיקר במכירה של מכונות תספורת.
כאשר ביררתי איתו את פשר העניין, הוא הסביר זאת בכך שמדובר במוצר הרווחי ביותר.
"ומה עם שאר המוצרים?" שאלתי אותו.
"אני מוכר אותם על הדרך" אמר נמרוד "רק אם לקוח מבקש".
הדבר נתן קצה חוט לפתרון – נמרוד התבסס רק על קו מוצרים בודד כמקור להכנסה שלו וזנח קווי מוצרים אחרים. יתכן שהם היו רווחיים פחות אך הם עדיין רווחיים. בדיקה מעמיקה יותר הראתה שהירידה בהכנסה החלה לאחר שהחל לקדם רק את המכונות תספורת וזנח את המוצרים האחרים.
ישבתי עם נמרוד והתחלנו לתקן את המצב.
ראשית, הגדרנו מספר קווי מוצרים אותם יתחיל לקדם במקביל.
בנוסף למכונות התספורת, הוחלט על קידום תכשירים לשיער, מסרקים ומברשות ומגבות.
הדבר השני היה לחשב את רמת ההכנסה שנחוצה לעסק.
כעת, הכנו תכנון שמטרתו השגת הסכום הכולל של כל הכסף שהעסק צריך מכל אחד מקווי המוצרים בנפרד.
"כעת – ניגשים לעבודה" אמרתי לנמרוד.
"מה זאת אומרת כעת?" שאל נמרוד "אתה מתכוון החל ממחר בבוקר, נכון?"
"הרי אני סוגר עוד מעט".
"אני מתכוון החל מרגע זה" אמרתי.
"הושבתי" את נמרוד על הטלפון והוא החל ליצור קשר עם הלקוחות שלו אחד אחרי השני ולעדכן אותם בנוגע לקווי המוצרים הנוספים שיש לו.
פעולות קידום רבות נוספות בוצעו על מנת להביא למצב שבו אכן יכנס כל הסכום הדרוש מכל אחד מקווי המוצרים השונים. הדבר דרש עבודה רבה ולראשונה מזה חודשים רבים היה על נמרוד להכניס עוד עובד לעסק על מנת לעמוד בעומס העבודה.
באופן בלתי נמנע הדבר הביא לעליה בהכנסה.
"כבר חשבתי שהכול אבוד" אמר נמרוד כאשר הביט בגרף ההכנסה העולה.
"מדהים לראות עד כמה ניתן לתקן את המצב".