"מעדני רועי" הוא עסק מוכר באזור הקריות. מדובר במעדנייה קטנה שמספקת סלטים ומעדנים איכותיים למסעדות, אולמות אירועים, חברות קייטרינג וגם לאנשים פרטיים.
באחת הפגישות שלי עם רועי, בעל העסק, הוא העלה בפני את הצורך להגדיל את ההכנסה על מנת שניתן יהיה לממן את הפעולות שכרוכות בהתרחבות הצפויה של העסק (השכרת שטח נוסף ושיפוצו).
בדיקה העלתה שיש להגדיל את ההכנסות של העסק בעוד כ-20.00% ורועי ביקש לדון איתי בדרכים בהן ניתן לעשות זאת.
"לפני הכול" אמרתי "האם צוות העובדים שלך מעודכן בתוכנית ויודע מה החלק שלו בה?"
"האם הם יודעים מה החלק שלהם בהעלאת ההכנסה של העסק?"
רועי הביט בי במבט תמוה.
"לא" ענה בהיסוס "איזה חלק יש להם בכך?"
"הדרישה להעלות את רמת ההכנסה צריכה להגיע אל כל אחד מהם" אמרתי "זה לא אומר שהם צריכים לעזוב את התפקיד שלהם ולעבור להיות אנשי מכירות אבל בהחלט יש להם חלק בכך והדבר צריך לבוא לידי ביטוי בתוכנית שנכין".
מספר ימים לאחר מכן כינס רועי את צוות העובדים ותדרך אותם לגבי המהלך המתוכנן.
הוא פרט באוזניהם מה החלק שלהם וכיצד הם יכולים לתרום להגדלת ההכנסה.
לא עבר זמן רב והתוצאות החלו להופיע.
רותי, מנהלת החשבונות של העסק, גילתה באחד המפגשים המשפחתיים שלה שאחד מהמכרים שלה עובד כמנהל תפעול באולם אירועים. היא סיפרה לו על "מעדני רועי" והוא ביקש לתאם פגישה שהובילה לאחר מכן לסגירת עסקה.
רועי טרח לציין זאת בפני כל העובדים בישיבת הצוות הבאה ודאג לתגמול הולם לרותי.
הדבר הלהיב את שאר העובדים שהחלו לקדם את העסק ואת המוצרים השונים.
תוך זמן קצר החלו להיכנס עסקאות נוספות, קטנות וגדולות, דרך העובדים במחלקות השונות דבר שהוביל את רועי להחליט להשאיר את שיטת התגמול לעובדים כדבר קבוע בעסק ולא רק לתקופה מוגבלת.
"מעולם לא חשבתי שאוכל להפיק הכנסה נוספת באמצעות שימוש בצוות העובדים" אמר לי רועי "הדבר ממש הגדיל את פוטנציאל ההכנסה שלנו."