יגאל קרא בתדהמה את האי-מייל שקיבל זה עתה.
הוא קרא אותו פעם שנייה ושלישית על מנת לוודא שהוא לא מתבלבל ושאכן מדובר באי-מייל שנשלח אליו.
עברו עוד 2 דקות עד שהבין במה דברים אמורים. הוא הרים את שפופרת הטלפון וחייג.
יגאל הוא הבעלים של משרד פרסום. במשך שנים הוא ניהל את המשרד ודאג לכך שהוא יצמח ויתרחב. מדובר היה בעבודה רבה ובדרך שידעה עליות ומורדות אך ככל שחלפו השנים המשרד התרחב וצבר מוניטין.
לפני מספר חודשים, קיבל יגאל פניה מאחד התאגידים הגדולים במשק.
זו הייתה הפעם הראשונה שהייתה ליגאל ההזדמנות לעבוד עם חברה בסדר גודל שכזה.
מנהלי התאגיד אהבו עבודות אחרות שיגאל עשה וקיבלו החלטה לפנות אליו.
יחד עם זאת, בתאגיד חששו לעבוד עם משרד פרסום שלא עבד מול לקוחות גדולים.
על כן, התקבלה החלטה להתקשר עם יגאל בחוזה לטווח קצר על מנת לבדוק את המשרד וזאת עד שייצאו במכרז מסודר לניהול תקציב הפרסום שלהם.
פגישות העבודה התנהלו באופן מסודר ותוך זמן קצר יגאל והצוות שלו גיבשו קמפיין פרסומי.
בתאגיד אהבו את העובדה שיגאל עבד איתם באופן צמוד, שיתף אותם בתכניות שלו ולקח את דעתם בחשבון.
מספר שבועות לאחר מכן, הקמפיין עלה לאוויר. התוצאות היו לשביעות רצונם של מנהלי התאגיד.
לאחר תקופת מה, גיבשו בתאגיד מכרז מסודר לניהול תקציב הפרסום.
יגאל, כמובן, ניגש גם כן למכרז. הוא ידע שבתאגיד מעריכים את העבודה שעשה ורואים את המשרד שלו ככזה שבהחלט יכול לנהל קמפיין מוצלח עבור תאגיד בסדר גודל שכזה.
על כן, היה מופתע ביותר כאשר קיבל את האי-מייל.
הוא הרים את שפופרת הטלפון והתקשר. מעברו השני של הקו ענה משה, סמנכ"ל השיווק של התאגיד. בשיחה איתו הוא שמע את הסיבה לכך שהחליטו שלא לבחור במשרד שלו.
הוא סיים את השיחה והחליט לבדוק את העניין בעצמו.
לאחר בדיקה, הבין לדאבונו שהדברים היו אכן נכונים.
במשך כל התקופה בה עבד מול אנשי התאגיד, ניהל יגאל את הפרויקט באופן מקצועי.
פגישות העבודה היו מסודרות, לוח הזמנים נוהל בהתאם לתכנונים המקוריים ומעל לכל, הקמפיין היה מוצלח ביותר והביא לתוצאות מצוינות.
יחד עם זאת, "מאחורי הקלעים" התמונה הייתה שונה לחלוטין.
מאחר ומדובר היה בתאגיד גדול, הסכם העבודה, תנאי התשלום, מועדי החיוב ונושאים נוספים, היו שונים מהסכמי העבודה הרגילים של המשרד.
מחלקת החשבונות במשרדו של יגאל לא הייתה מורגלת בעבודה מול תאגידים בסדר גודל שכזה.
לא רק זאת, אלא שמנהל המחלקה לא טרח לקרוא את הסכם העבודה אשר היה שונה באופן מהותי מהסכמים שנערכו מול לקוחות אחרים.
בכל ראשון לחודש, ובניגוד להסכם מול התאגיד, במחלקת החשבונות הפיקו חשבונית חיוב.
מדי שבוע היו מקבלים בתאגיד שיחות גבייה עם דרישה לקבל את התשלום שמגיע להם לצורך כיסוי החוב. לא עזרו ההסברים שמדובר בחיובים שגויים. במחלקת החשבונות היו בטוחים שהסכם העבודה זהה לכל אחד מהסכמי העבודה מול הלקוחות האחרים שלהם.
יגאל, שהיה שקוע בניהול הקמפיין לא טרח לבדוק את העניין לעומק גם כאשר קיבל על כך פניה. הוא שוחח על כך עם מנהל מחלקת החשבונות שאמר שהעניינים נמצאים "תחת שליטה" ובכך העניין הסתיים.
עם זאת, בתאגיד ראו את הדברים אחרת.
סמנכ"ל הכספים היה כעוס והעלה את העניין מספר פעמים בישיבות ההנהלה.
הרושם שהתקבל בקרב מנהלי התאגיד הוא שבמשרד של יגאל "לחוצים על הכסף".
אחרת, איזו סיבה יש להם לנהוג כפי שנהגו.
בתאגיד עלה החשש שיתכן שמשרדו של יגאל לא מסוגל לעבוד מול חברה בסדר גודל שלהם עקב קשיי תזרים והדבר הוביל לפסילת המועמדות שלו לניהול תקציב הפרסום שלהם.
מדובר היה באחד השיעורים החשובים שלמד יגאל מאז פתח את המשרד.
נהלי העבודה שונו לאחר המקרה הזה, ונקבעו הסכמים ונהלי עבודה שונים מול הסוגים השונים של הלקוחות. כיום, המשרד של יגאל עובד מול מספר חברות גדולות ומנהל קמפיין מוצלחים.
חלק בלתי נפרד מהעבודה מול כל אחד מהלקוחות כולל גם עבודה מסודרת ומבוקרת של מחלקת החשבונות בהתאם לנוהלי העבודה.
הדבר מבטיח את ההצלחה של המשרד ונחשב כמשמעותי לא פחות מהיבטים אחרים.